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Further evidence of the nature of Antonio’s feelings for Bassanio appears later in the play, when Antonio’s proclamations resonate with the hyperbole and self-satisfaction of a doomed lover’s declaration: “Pray God Bassanio come / To see me pay his debt, and then I care not” (III.iii.35–36). Antonio ends the play as happily as he can, restored to wealth even if not delivered into love. Without a mate, he is indeed the “tainted wether”—or castrated ram—of the flock, and he will likely return to his favorite pastime of moping about the streets of Venice (IV.i.113). After all, he has effectively disabled himself from pursuing his other hobby—abusing Shylock—by insisting that the Jew convert to Christianity. Although a sixteenth-century audience might have seen this demand as merciful, as Shylock is saving himself from eternal damnation by converting, we are less likely to be convinced. Not only does Antonio’s reputation as an anti-Semite precede him, but the only instance in the play when he breaks out of his doldrums is his “storm” against Shylock (I.iii.132). In this context, Antonio proves that the dominant threads of his character are melancholy and cruelty.


Sagot :

Une preuve supplémentaire de la nature des sentiments de Antonio pour Bassanio apparaît plus tard dans le jeu, lorsque les proclamations d'Antonio résonnent avec l'hyperbole et l'auto-satisfaction de la déclaration d'un amant condamné: «Priez Dieu Bassanio vienne / me voir payer sa dette, puis je me soucie pas »(III.iii.35-36). Antonio se termine le jeu aussi heureux qu'il le peut, restauré à la richesse, même si pas livré en amour. Sans un compagnon, il est en effet le «wether contaminé», ou castré bélier du troupeau, et il sera probablement revenir à son passe-temps favori de morfondre dans les rues de Venise (IV.i.113). Après tout, il a effectivement lui-même désactivé de poursuivre son autre passe-temps qui abusent Shylock-en insistant pour que le Juif converti au christianisme. Bien qu'une audience du XVIe siècle aurait pu voir cette demande comme miséricordieux, comme Shylock est lui-même de sauver de la damnation éternelle en convertissant, nous sommes moins susceptibles d'être convaincus. Non seulement la réputation d'Antonio comme un anti-sémite le précéder, mais le seul exemple dans le jeu quand il éclate de ses marasme est sa «tempête» contre Shylock (I.iii.132). Dans ce contexte, Antonio prouve que les fils dominants de son caractère sont la mélancolie et la cruauté.
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